advertise

انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو

با افزایش سن ریزش مو یکی از نگرانی های رایج بسیاری از زنان و مردان است، دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، از ژنتیک و کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمون ها، همچنین برخی از شرایط پزشکی، مانند بیماری تیروئید، ممکن است باعث نازک شدن مو یا ریزش آن شود. تحقیقات نشان داده که برخی گیاهان ممکن است ریزش مو را کند و یا به رشد موهای جدید کمک کنند، روغن های گیاهی یک انتخاب موثر برای بهبود رشد مو هستند. انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو وجود دارند که نه تنها رشد مو را تقویت می کنند بلکه به درخشندگی، صافی و سلامت عمومی مو کمک می کنند. قرن هاست که مردم از روغن گیاهان برای اهداف مختلف دارویی و آرایشی استفاده می کنند و اکنون می توانید آنها را در بسیاری از شامپوها، سرم ها و سایر محصولات مراقبت از مو و پوست پیدا کنید. از آووکادو گرفته تا آرگان، روغن های استخراج شده از مغزها، دانه ها و میوه ها می توانند باعث تقویت مو شوند؛ حتی اگر با خشکی، وزی و یا تارهای آسیب دیده روبرو باشید، روغن های گیاهی مو به سلامت موهای شما کمک می کنند و باعث تقویت بافت آن می شوند. این روغن ها همچنین رطوبت مورد نیاز پوست سر شما را تأمین می کنند، که ممکن است به از بین بردن شوره سر نیز کمک کند.


روغن های گیاهی سینوهه

انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو

روغنهای گیاهی که به آنها تونیک مو نیز گفته می شود، عصاره های گیاهان هستند که در یک پایه روغن حامل مخلوط می شوند؛ برخی از روغن های مو شامل گیاهان متعدد و روغن های حامل هستند. انتخاب روغن گیاهی مناسب به نوع پوست سر و جنس موها بستگی دارد، همچنین بهتر است بدانید که هر روغن برای چه منظوری و به چه روشی استفاده می شود. انواع روغن های گیاهی به دو دسته تقسیم می شوند: روغن های اساسی که از خود گیاه به صورت متمرکز تقطیر می شوند و روغن های حامل که همچنین از گیاه گرفته می شوند اما بدون تقطیر. روغن های ضروری بهترین گزینه برای درمان مشکلات خاص مو هستند که از روغنهای حامل باید برای رقیق سازی آنها استفاده شود.

۱- روغن نارگیل Coconut Oil

همانطور که از اسمش مشخص است، روغن نارگیل از نارگیل حاصل می شود که یکی از همه کاره ترین روغن هاست و برای پوست نیز بسیار مناسب است. روغن نارگیل حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب است که به آن اجازه می دهد بدون تبخیر به مو نفوذ کند و همچنین سرشار از کربوهیدرات ها، مواد معدنی و ویتامین هایی که برای تقویت مو ضروری است می باشد. مطالعات نشان داده که استفاده از روغن نارگیل ممکن است به کاهش از دست دادن پروتئین مو کمک کند، مولفه اصلی موی انسان، پروتئین ممکن است در اثر فرآیندهای شیمیایی مانند رنگ، صافی و سایر محصولات شیمیایی آسیب ببیند.
مناسب برای: انواع موها، مخصوصاً موهایی که خشک، آسیب دیده یا کدر باشند. روغن نارگیل برای کسانی که مایل به ترمیم موهای شکننده هستند در طولانی مدت به خوبی نتیجه می دهد و برای افرادی که رشد موهایشان کند است توصیه می شود.
مزایا: روغن نارگیل فواید زیادی از جمله محافظت در برابر آسیب های ناشی از گرما و ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده دارد. استفاده منظم از آن به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و باعث رشد سالم مو و داشتن پوست سر سالم می شود زیرا سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است.
روش استفاده: هر زمان که میخواهید از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، گرم شدن آن باعث نرم شدن می شود و کاربرد راحت تری را برای شما فراهم می کند. این روغن را به موها را بمالید، بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه روی سر بماند و سپس با شامپوی معمول خود شستشو دهید، استفاده از آن هفته ای یکبار به محافظت از مو در برابر آسیب و حفظ سلامت و براق بودن آن کمک می کند.

روغن های گیاهی سینوهه

۲- روغن آرگان Argan Oil

روغن آرگان از بهترین انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو می باشد که با نام روغن مراکش نیز شناخته می شود، از مغزهای درختان آرگان گرفته می شود و نه تنها برای مو بلکه برای پوست نیز مفید است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد که نه تنها موهای شما را فوق العاده نشان می دهد، بلکه دارای ویژگی های محافظتی بسیاری نیز می باشد. بهتر است از روغن آرگان کاملاً طبیعی و ارگانیک استفاده شود، زیرا حداقل پردازش روی آن انجام شده و هیچگونه مواد شیمیایی یا افزودنی ندارد.
مناسب برای: موهای خشک، شکننده، دارای موخوره یا موهایی که مرتباً حالت و در معرض گرما قرار می گیرند، همچنین برای افرادی که موهایشان چرب است نیز ایده آل می باشد.
مزایا: روغن آرگان از مو در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش و گرما محافظت و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و دیگر مزیت آنکه باعث چربی مو نمی شود. همچنین موها را مرطوب و صاف می کند، به آنها نرمی و قابلیت کنترل و درخشش می بخشد.
روش استفاده: روغن آرگان غلیظ و چسبناک است؛ از آنجا که به اندازه روغن نارگیل چرب نیست، در صورت تمایل می توانید بیشتر از یک بار در هفته روغن آرگان استفاده کنید، حتی به صورت روزانه. روغن آرگان را می توان روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کرد و به عنوان یک درمان سریع ضد وز عمل می کند.