advertise

خواص ۱۰ روغن گیاهی برای جوانی پوست

بیشتر روغن‌های گیاهی، تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارند از جمله روغن درخت چای، رزماری، چوب سرو، بهارنارنج و رازیانه را می‌توان نام برد. روغن‌های استخراج شده از اسطوخودوس، ایلانگ ایلانگ‌، بابونه، جوجوبا، کندر، دانه گل سرخ و میوه سروکوهی نیز برای نرم ماندن، تغذیه و سالم ماند پوست بسیار موثر می‌باشند. هرکدام ازاین روغن‌ها با ارائه طیف گسترده‌ای از خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد پیری، جمع‌کننده (منقبض‌کننده)، مرطوب کننده، ضدباکتری، ضدالتهابی و جوان‌‎کننده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از مزایا را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.


روغن های گیاهی سینوهه

عنوان باکس

۱. روغن درخت چای :خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی روغن درخت چای آن را به یک اسانس عالی برای از بین بردن علائم آکنه و بهبود ظاهر پوست شما تبدیل می‌کند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و نشان می‌دهد بیمارانی که از روغن درخت چای استفاده می‌کنند از نشانه‌های کمتری از آکنه درپوست‌شان دیده می‌شود و اثرات ناشی از آکنه‌های گذشته را می‌توان با استفاده از این روغن قدرتمند کاهش داد.
۲. روغن رزماری روغن :رزماری به تعادل روغن‌های طبیعی در پوست کمک می‌کند و بدون ایجاد خشکی اضافی، آن را تازه نگه می‌دارد. این ماده دارای خواص ضدباکتریایی و ضد عفونی‌کننده‌ای است که آکنه‌ها، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد.
۳. روغن بهار نارنج: روغن بهار نارنج با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و تحریک کننده گردش‌خون، به از بین بردن تکه‌های کوچک گوشت اضافه روی پوست کمک کرده و از بازگشت آنها جلوگیری می‌کند. جریان خون در لایه‌های بالای پوست می‌تواند سموم را از بین ببرد و منجر به رشد سلول‌های جدید شود که همین موضوع به رفع توده‌ها و برچسب‌ها نیز کمک می‌کند.
۴. روغن چوب سرو :روغن چوب سرو برای پاک کردن پوست‌های چرب استفاده می‌شود و همچنین باعث کاهش آکنه و علائم آن می‌شود. از منافذ پوست در برابر ورود میکروب‌های مضر و گرد و غبار به بدن محافظت می‌کند. روغن اسانس سرو دارای خاصیت ضد پیری هم است که ظاهر و درخشش جوانی را به پوست شما می‌بخشد.
۵. روغن رازیانه: روغن رازیانه بدون خشک شدن پوست، چربی‌های سطح پوست را متعادل می‌کند و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. این روغن به عنوان یک تونر عمل می‌کند و گردش خون را در زیر پوست تحریک می‌کند.
۶. روغن لیمو :روغن لیمو دارای خاصیت جمع کننده است و باعث از بین رفتن چربی اضافه (سبوم) موجود در پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را جمع کرده و آن را تازه و تمیز نگه می‌دارد. خاصیت ضد باکتریایی روغن لیمو، باعث شده که این روغن در درمان آکنه و جوش‌های سرسیاه موثر باشد.
۷. روغن ایلانگ: ایلانگ استفاده از روغن یلانگ-یانگ بر روی پوست تحریک شده یا ملتهب، یک درمان سریع و مؤثر برای تحریک رشد سلول‌های جدید می‌باشد. این روغن با توجه به خاصیت ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث تولید بیش از حد چربی می‌شوند را کنترل کند و در مبارزه با آکنه نیز بسیار عالی است.

۸. روغن دانه هویج : روغن دانه هویج سرشار از ویتامین E است که باعث مرطوب شدن پوست می‌شود و البته ویتامین C موجود در آن از پوست در برابر التهاب و اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین باعث جوانسازی پوست و رفع افتادگی پوست می‌شود و از این طریق ظاهری محکم و خوش رنگ به پوست شما می‌بخشد.

روغن های گیاهی سینوهه

۹. روغن درخت کندر :این روغن باستانی دارای آنتی اکسیدان‌های بی‌شماری است که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و در عین حال باعث کاهش اثرات زخم‌ها، علائم کشش و لکه‌ها نیز می‌شود. همچنین می‌تواند رشد سلول‌های جدید را تحریک کند و روند ترمیم مناطق آسیب دیده یا ملتهب پوست را تسریع کند.


۱۰. روغن اسطوخودوس :

روغن اسطوخودوس با چند روش مختلف با مشکل آکنه مقابله می‌کند. اول از همه، روغن اسطوخودوس برای کاهش استرس شناخته شده است و ثابت شده که بین سطح استرس و آکنه‌ی بر روی صورت ارتباط مستقیمی وجود دارد. علاوه بر این، اسانس اسطوخودوس پر از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدعفونی کننده است. بنابراین روغن اسطوخودوس می‌تواند به سرعت باکتری‌هایی که باعث ایجاد نشانه‌های آکنه بر روی پوست شما شده‌اند را ازبین ببرد، مانع تولید چربی اضافه بر روی پوست شما می‌شود و مشکل را از ریشه حل می‌کند.